BUILDING SHIPS

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SHIPYARD AT EUROPE

Saturday, July 24, 2010

Inspection on MT Esta Desganes


For the July 25th, 2010 Me and my good Bulgarian colleague Zhivko Zhekov, must do the Surveying on MT Esta Desgagnes she will be loading Heavy Fuel Oil for Kildair Industries located at Sorel, Really what I like of working with Zhivko is that he is my little apprentice (jajajaja), always he's asking me for questions and it's s really fun, the bad thing is that he is always smoking and we share a lot of cigarettes. This Ship is a small carrier, she will carry the quantity of 60,000 Bbls @ 60f, and as usual this amounts will be loaded on board the ship like in 24 hours.

The reason why it's takes so long because the Ship's tanks are design with an Epoxy Coating which cannot support temperatures higher than 120 F 0r 70 C, so the product stored in the shore Tank 1506 at Suncor refinery (Ex-Petrocanada) is stored with a temperature of 78 C, so the suncor personnel must pass the product during the pumping by a heather exchanger in order to cool down the product and avoid any damage on board the ship.

Tomorrow I will tell you more about what we did during the inspections including the conversations and funny parts.

Spanish

Para el 25 de julio 2010 Yo y mi buen colega búlgaro Zhivko Zhekov, debemos hacer la inspeccion a bordo del MT Esta Desgagnes que carga fuelóleo pesado para las Industrias Kildair situado en Sorel, realmente lo que me gusta de trabajar con Zhivko es que él es mi pequeno aprendiz (jajajaja), siempre me está haciendo preguntas raras y es muy divertido , lo malo es que siempre está fumando y compartimos un montón de cigarrillos. Este barco es pequeño, que llevará a la cantidad de 60.000 barriles @ 60F, y como siempre esto equivale que serán cargados a bordo del barco en un periodo 24 horas.

La razón por la que toma tanto tiempo es porque los tanques de la nave son de diseño con una capa de epoxy que no puede soportar temperaturas superiores a los 120 F 0 70 C, por lo que el producto almacenado en el tanque de tierra 1506 en la refinería de Suncor (Ex-Petrocanadá) se almacena con un temperatura de 78 C, por lo que el personal de Suncor debe pasar el producto durante el bombeo a través de un intercambiador de calor con el fin de enfriar el producto y evitar daños a bordo del buque.

Mañana os contaré más acerca de lo que hicimos durante las inspecciones-incluidas las conversaciones y las partes divertidas.

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